- 15 Mart 2026 tarihinde yeni trafik düzenlemesi uygulamaya alındı.
- Ulaşımda ortalama seyahat süresi %20 azaldı.
- Toplam 10 kritik noktada sinyalizasyon sistemi yenilendi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, artan trafik yoğunluğuna karşı 15 Mart 2026 tarihinde kapsamlı bir trafik düzenlemesi uygulamaya koydu. Kentin merkezi noktalarında yapılan düzenlemelerle araç geçiş süreleri kısaltıldı ve yol kullanıcılarının hayatı kolaylaştırıldı. Belediye Başkanı Tunç Soyer, bu adımla özellikle iş saatlerindeki yoğunluğun azaltılmasının hedeflendiğini belirtti.
Trafik düzenlemesinin temelini, şehirdeki 10 kritik noktada sinyalizasyon sisteminin yenilenmesi oluşturuyor. Bu noktalar arasında Konak Meydanı, Alsancak ve Bornova kavşakları yer alıyor. Güncellenen sinyalizasyon sayesinde araçların bekleme süreleri kısalırken, toplu taşıma araçlarının önceliklendirilmesiyle ulaşımda verimlilik arttı.
Ayrıca, yeni düzenleme kapsamında bazı cadde ve sokaklarda tek yön uygulaması getirildi. Bu uygulama ile dar sokaklarda yaşanan trafik sıkışıklığının önüne geçilmesi amaçlanıyor. İzmirli sürücüler ve yayalar için yapılan bilgilendirme kampanyalarıyla da yeni düzenlemelere adaptasyon süreci hızlandırıldı.
Sıkça Sorulan Sorular
Yeni trafik düzenlemesi ne zaman başladı?
İzmir’de yeni trafik düzenlemesi 15 Mart 2026 tarihinde resmen uygulamaya alındı ve o tarihten itibaren geçerli oldu.
Hangi bölgelerde düzenleme yapıldı?
Konak Meydanı, Alsancak ve Bornova başta olmak üzere 10 kritik kavşakta sinyalizasyon sistemi yenilendi ve bazı cadde/sokaklarda tek yön uygulaması getirildi.
Trafik düzenlemesinin etkileri nelerdir?
Ortalama araç seyahat süreleri yüzde 20 azaldı, trafik yoğunluğu hafifledi ve toplu taşıma araçlarının yolculuk süreleri kısaldı.

Yorum Yap