Son dönemde hantavirüs vakalarındaki artış, küresel çapta sağlık otoritelerini alarma geçirdi. Afrika kıyılarında seyreden Hollanda bayraklı MV Hondius yolcu gemisinde hantavirüs şüphesiyle Singapur Ulusal Bulaşıcı Hastalıklar Merkezi (NCID) tarafından iki kişi karantinaya alındı. Virüs şüphesi nedeniyle gözlem altına alınan bu kişilerin test sonuçları henüz açıklanmadı. NCID tarafından yapılan açıklamada, hastalardan birinde nezle benzeri hafif belirtiler görüldüğü, diğerinin ise asemptomatik olduğu bildirildi. Sağlık otoriteleri, Singapur genelinde halk sağlığı riski şu an için düşük seviyede olduğunu belirtti.
Söz konusu yolcular, gemiden ayrıldıktan sonra 25 Nisan’da Saint Helena’dan Güney Afrika’nın Johannesburg kentine uçmuştu. Aynı uçuşta bulunan ve hantavirüs nedeniyle hastanede yaşamını yitiren bir kadının da bulunduğu aktarıldı. Karantinadaki kişilerin Singapur’a geliş tarihleri 2 Mayıs ve 6 Mayıs olarak kaydedildi. NCID, test sonuçları negatif çıksa bile 30 günlük karantina süresinin devam edeceğini, karantina bitiminde yeniden test yapılacağını ve 45 gün boyunca telefonla sağlık takibinin sürdürüleceğini duyurdu.
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) ise hantavirüs vakalarının toplamda 7’ye ulaştığını açıkladı. Bu gelişmeler, virüsün yayılma hızının arttığı ve farklı bölgelerde yeni vakaların görüldüğüne işaret ediyor. Ama, Hollanda merkezli KLM Havayolları’nda çalışan bir kabin memurunun da enfekte olduğu ve karantinaya alındığı bildirildi. Kabin memuru, gemide hayatını kaybeden ilk vakadan etkilenen kişinin eşiyle aynı uçuşu gerçekleştirmişti.
Uzmanlar, hantavirüsün bulaşma yolları ve belirtileri konusunda halkı bilinçlendirmeye devam ediyor. Virüs genellikle kemirgenlerin dışkısı ya da idrarıyla temas yoluyla bulaşıyor ve erken teşhis hayat kurtarıcı oluyor. Yetkililer, seyahat edenlerin ve gemi personelinin sağlık durumlarını yakından takip etmeye devam ediyor. Ege bölgesi ve Türkiye genelinde de sağlık kuruluşları, olası vakaların önüne geçmek için temkinli davranıyor.

Yorum Yap