İsrail ile Lübnan arasında varılan ateşkes anlaşmasına rağmen, İsrail ordusunun Lübnan’ın güneyinde bulunan bir sivil savunma merkezine yönelik bombalı saldırısı, bölgedeki tansiyonu yeniden yükseltti. Resmi Lübnan kaynaklarından edinilen bilgilere göre, saldırıda en az 6 kişi hayatını kaybederken, 22 kişi de yaralandı. Ölenler arasında 3 sağlık görevlisinin bulunması, saldırının sivillere yönelik bir trajedi olarak nitelendirilmesine yol açtı.
İsrail Savunma Kuvvetleri (IDF) tarafından saldırının hedefiyle ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Bu gelişme, iki ülke arasında 17 Mayıs’a kadar uzatılan ateşkesin fiilen uygulanmadığına dair kaygıları artırdı. Ateşkes, ABD’nin arabuluculuğunda 17 Nisan’da duyurulmuş ve sonrasında 45 gün daha geçerliliği uzatılmıştı.
Bölgedeki istikrarsızlık, Lübnan ve İsrail arasında yıllardır süren gerilimin devam ettiğini gösteriyor. Sivil savunma merkezinin hedef alınması, uluslararası toplumun ateşkese olan desteğini test ederken, bölgedeki insani durumun daha da kötüleşmesi öngörülüyor. Lübnan yönetimi ve uluslararası örgütler, saldırının faillerinin hesap vermesi çağrısında bulunuyor.
Ege Bölgesi ve çevresinde yaşanan gelişmelerin yakından takip edildiği bu dönemde, Orta Doğu’da yaşanan çatışmaların bölgesel güvenlik üzerindeki etkileri de gündemde kalmaya devam ediyor. Ateşkesin ihlali, barış sürecine zarar verirken, sivillerin korunması için acil önlemler alınması ihtiyacını bir kez daha gözler önüne serdi.

Yorum Yap